26 września 2015

[03] "Losy Lily Luny Potter - Rok Czwarty"

No hej, zapraszam dzisiaj do czytania recenzji pierwszego bloga na naszej stronce. Strasznie się ekscytuję. Mam nadzieję nie zrobić jakiejś gafy, albo coś :D Zapraszam!

"Lily Luna Potter rozpoczyna czwarty rok nauki w szkole Magii i Czarodziejstwa Hogwart. Jest bardzo odważna, nie pozwoli sobą manipulować i potrafi bronić swoich przyjaciół. Znalazła już osoby, na których jej zależy. Czuje się w szkole jak w drugim domu. Jednak to właśnie ten rok zmieni jej życie i obróci wszystko do góry nogami. Co czeka młodą Gryffonkę? Czy poradzi sobie z przeciwnościami losu?"

     Autorką bloga "Losów Lily Luny Potter" jest Nath Lily. Z tego, co wiem, jest to jej pierwszy blog, a już niedługo, po zakończeniu tej historii, rusza z następnym, a mianowicie, kontynuacją obecnego.

Temat, zagadnienia i gatunek - 10/10

Nic dodać nic ująć, blog o tematyce Potterowskiej, czyli kontynuacja, bądź losy przed Harrym Potterem. Uwielbiam blogi tego typu, więc czytanie było dla mnie czystą przyjemnością. O temacie i zagadnieniach nie ma się co rozpisywać, wiadomo o co chodzi :)

Elementy gatunku - 10/10

Nie zapomniałaś nigdy o Potterze, wszystko jest naturalne, nie zauważyłam, żebyś zmyślała, bo często się tak zdarza. Wszystko do siebie pasowało i nie mam za co odjąć punktów ^^

Akcja - 8/10

Przepraszam, że tutaj odjęłam aż dwa punkty, ale mam swoje powody. Akcję dało się przewidzieć, nie miałam niespodzianek, niestety. Podejrzewam nawet co stanie się teraz z tą miłością, ale może mnie zaskoczysz ;) I do tego wszystko działo się za szybko. Nie zauważyłam kiedy stało się jedno, a już stało się drugie. Rozumiem, że planujesz mieć jeden rok na wszystko, ale spokojnie, uwierz mi, zdążysz :D

Język i styl - 5/5

Język poprawny politycznie, styl również

Ortografia i interpunkcja - 7/10

Widziałam sporo błędów, ale najwięcej z nich było w dwóch ostatnich. Nie jestem ci ich w stanie teraz podać, ale miało to miejsce. Tylko kilka ortograficznych i parę interpunkcyjnych, odrobinkę językowych. Naprawdę dobrze piszesz :) Widziałam blogi, na których błąd błędem błąd poganiał :P

Szata graficzna -4/5

Bardzo podoba mi się twój szablon, jest wprost cudowny! I jeszcze zrobiłaś go sama! Jestem pod wrażeniem :P Ale niestety muszę napisać, że musiałam czytać twoje ff na telefonie, bo szablon troszkę mi przeszkadza :/ Ale tylko troszkę, nie trzeba NIC z tym robić, może ja po prostu już przeszłam na ciemną stronę mocy i potrafię czytać opowiadania na wersji mini. Ale tak, to każdy szczegół mnie zachwyca. W niektórych szabloniarniach to nie ma takich cudeniek jak twoje, więc masz mój szacunek :) Oczywiście szacunek informatycznego niedouka xD

Lily Luna Potter


Podsumowanie

Jak najbardziej polecam, blog na pewno was zaskoczy, doda weny i pomysłów. Wart jest przeczytania, a ja na pewno tam powrócę :P Tym bardziej, że początek następnego rozdziału jest dla mnie wielką niewiadomą. Zrobią to, czy nie? Może ona albo on ucieknie? Albo odsuną się i pójdą swoją drogą? Nie pozostaje mi nic, jak tylko czekać!




     A teraz ty, moja droga, oceń mnie i moją recenzję, to moje pierwsze razy, więc nie mam o tym pojęcia! Pozdrawiam serdecznie i życzę miłych wakacji, bo ponoć jesteś w Grecji! Pamiętaj, nie miej nam nic za złe, ten blog właśnie jest od wytykania błędów, aby twój blog był lepszy ;)


"Losy Lily Luny Potter"

44/50
Bardzo dobry!

Życzymy sukcesów! :*****
~Gabrysia :]

5 komentarzy:

  1. Moim zdaniem ocena była zbyt krótka i nic właściwie nie wniosła. Jako osoba nie znająca ocenianego bloga nadal zupełnie nic o nim nie wiem (poza tym, że Tobie się spodobał). Dodatkowo autorka bloga raczej byłaby bardziej zadowolona, gdybyś wypisała błędy o których wspomniałaś. Bo napisanie "było kilka literówek" raczej nie pomoże w poprawieniu ich ;).
    Mimo wszystko życzę powodzenia w dalszym ocenianiu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak naprawdę, to pisałam to na szybkiego, ale nie na "odpieprz się", bo się starałam. Następnym razem postaram się wypisać błędy, ale to żmudna praca; czytanie DOKŁADNIE słowo w słowo, literka w literkę na tak pstrym szablonie, ale już w następnej mojej recenzji będzie inaczej ;) A jeśli chodzi o opisanie bloga i długość recenzji, to trudno jest napisać referat o siedmiu rozdziałach, nawet jeśli miałabym to wszystko streścić, a to w recenzji jest u nas wręcz zakazane :D
      Dziękuję za szczery komentarz i liczę na więcej takich, bo na pewno pomoże nam wykryć nasze błędy. Może i ty, jeśli masz bloga, skusisz się na małego pościka? xD
      G.

      Usuń
    2. Nie zarzucam Ci, że się nie starałaś przy tej ocenie. Raczej zwróciłam uwagę na to, że chyba jeszcze nie masz wprawy w pisaniu ocen, więc postanowiłam wyrazić swoje zdanie, które, mam nadzieję, przyczyni się do ulepszenia Waszego bloga :).
      Jeśli chodzi o pstry szablon - zawsze możesz skopiować tekst do edytora tekstu, a nawet wpleść fragmenty w ocenę (jest to dozwolone prawnie. Odsyłam do ustawy z dnia 4 lutego 1994 r.
      o prawie autorskim i prawach pokrewnych art. 29. i 34.).
      Długość - widziałam co prawda ocienialnie, gdzie analiza jednego rozdziału zajmowała tyle, ile ten cały wpis, ale był to blog prowadzony przez osoby dużo starsze od Was, niektóre z nich w trakcie studiów humanistycznych, więc trudno byłoby od Was wymagać, byście w tej chwili pisały równie rozbudowane prace. Jeśli chcesz, mogę podesłać Ci linka do jednej z bardziej profesjonalnych ocenialni - jako inspirację :).
      I oczywiście życzę Wam, aby każda kolejna ocena była coraz lepsza :)

      Chętnie zgłoszę się do oceny :). Jeśli wystarczy Ci sam adres, to zostawiam go pod tym komentarzem, a jeśli wolisz abym zamieściła oficjalne zgłoszenie, to napiszę je jutro.
      http://nocturne.blog.pl/ - ff potterowski, czasy Huncwotów, przed czytaniem zapoznaj się z zakładką "o blogu" :)

      Usuń
    3. My się tutaj tylko bawimy, ale oczywiście staramy się być na w miarę dobrym poziomie. Obiecujemy dłuższe notki i trochę bardziej profesjonalne. Zwrócę większą uwagę na dokładność recenzji i będę musiała chyba dać sobie więcej niż dwa tygodnie czasu, bo z moim obecnym grafikiem będzie kiepsko :/ Na pewno znajdzie się coś w tygodniu na bloga :)
      Oczywiście, możesz podać linka, na pewno ten blog mi pomoże. Kompletnie się na tym nie znam, ale tak strasznie chciałam mieć bloga z recenzjami, że nie jeden by się zdziwił :P
      Nie musisz pisać zgłoszenia!
      Bardzo dziękuję Ci za rady. Na pewno z nich skorzystam i mam nadzieję, że jeszcze będziesz u nas gościć, bo może nie sprawia Ci przyjemności czytanie takiego amatorstwa, ale nam zdecydowanie to pomoże :)
      G.

      Usuń
    4. Wiem, że większość blogów pisanych przez młode osoby polega głównie na zabawie. Sama też piszę wyłącznie dla rozrywki. Ale czemu przy okazji nie potraktować takiej zabawy jako sposobu na samodoskonalenie się? :)
      Chętnie będę obserwować Waszą ocenialnię - jestem ciekawa, jak się rozwiniecie. Pewnie będę sporo marudzić (tzn. dawać konstruktywne rady ;) ). Jednak to są tylko kwestie techniczne, bo to, co najważniejsze, już macie - entuzjazm.
      http://pomackamy.blogspot.com/ - obiecany link.

      Usuń